25 Ağustos 2013 Pazar

Krank Mili

Pistonlu kompresörlerde karter içerisine yerleştirilen ve rulmanlar tarafından yataklanan ana ünitelerden biridir. Kompresör çalıştığında krank milini döndürür. Krank milini yapısı sayesinde üzerinde bulunan biel kolu/kolları pistona bağlı bir şekilde ileri-geri hareket ederler. birden fazla biel kolu varsa bir piston ileri konumdayken diğer piston geri konumda bulunur. Krank mili döndükçe bu hareket devam eder.

Krank milleri üzerinde yağın çırpılmasını sağlayacak ağırlıklar olmalıdır. Bu sayede kompresör pistonlara ve silindirlere gereken yağlamayı yapar. Ayrıca krank milinin balansı alınmış olmalıdır. Aksi takdirde kompresörde titreşime sebep olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder