25 Ağustos 2013 Pazar

Kurtağzı – Kelepçe – Hortum Başlığı

Basınca dayanıklı hava hortumlarının birbirlerine ve pnömatik sistemlere bağlanmasında kurtağzı-kelepçe ve hortum başlığı gibi bağlantı elemanlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bunların en önemli özelliği hızlı ve zahmetsiz bir şekilde birbirlerine birleştirilip ayrılabilmeleridir.

Kurtağzı   Kelepçe   Hortum Başlığı

Bu ürünler kendi içlerinde çeşitlenmiş ürünlerdir. Değişik boyutlarda üretilmektedirler.

Kurtağzı ürünler kullanılırken, 2 kurtağzı ürünü,  iç contalar birbirine yüzeyleri dokunacak şekilde birleştirilip bastırılır ve saat yönünde döndürülür. Döndürme hareketiyle birbirine kilitlenen rekorlar lastiklerin sızdırmazlık sağlamasıyla rahatça kullanılır.

Kurtağzı rekor

Dişi veya erkek olarak imal edilirler. Hava tüketen ürüne veya kompresöre sabitlenir. Bir tarafı normal dişli diğer tarafı ise kurtağzı şeklindedir.

Kurtağzı Hortum Başlığı

Bu ürün hortumun ucuna bağlanır. Hortumun içine geçirilerek kullanılır. Tek tarafı mil şeklinde dişsiz ve katmanlı bir yapıdadadır. Diğer tarafı ise kurtağzı şeklindedir.

Kelepçe

Kelepçeler ise hortum ucuna geçirilen hortum başlığının basınç altında fırlamaması için kullanılan ürünlerdir. Bunlar hortumun dış kısmına ve hotum başlığına denk gelecek şekilde bağlanır ve sıkılır. Bu sayede hortum, hortum başlığı ve kelepçe arasına sıkışır ve yerinden çıkması engellenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder